Fredagskvällsförälskelse.

Från en förfest i en taxi mot stan. Han sa:

- Så fort jag såg dig visste jag att jag ville ha dig. 

 Han smekte håret från mina ögon innan han fortsatte.

- ...och nu förstår jag varför. 

Med armen om midjan och utandningsluft mot örat. Jag log. Lyfte blicken. Mötte blåa ögon. Kysste fuktade läppar och letade värme med handen mot revben utanför skjortan. Han smakade tuggummi och öl.

Stod i kö och jag fick låna hans jacka. Pratade med de andra. Skojade. Skrattade. Lutade huvudet mot axeln och bröt aldrig kroppskontakten. 

Och på dansgolvet lyfte han upp mig och jag la benen om hans midja. Kunde se hela världen men valde att smeka blonda slingor och viska i örat. Och alla kunde se men jag orkade inte bry mig.

Från krogen i en taxi påväg hem. Han sa:

- Tänkte sova hos dig.

- Misstänkte det. 

Lakan, hud och andetag. Händer som smeker och läppar mot halsen. Frossa, ångest och egentligen så hade jag bara velat sova nära. Pratat en stund med armen om bröstkorgen. Inga läppar mot halsen. Bara trygghet och hjärtslag i natten. 





Allmänt | |
Upp