.

För dem jag vaknat bredvid
och dem jag ännu inte kysst 
 
---------
 
Han skakade fram en John Silver utan filter
tände den bakom handen
i skydd från vinden
Och i kölvattnet av den scenen
den ciggen 
har jag kapitulerat för många gånger nu
 
-----------
 
Och Älskling, 
inte ens när han kysste mig vid baren 
kunde jag låta bli att tänka på dig
 
-----------
 
Ibland får jag för mig att jag inte var någon särskild
ingen speciell
men en gång 
när jag saknade självförtroende och kläder
kunde jag höra hans hjärtslag genom rummet 
Och hjärtslag ljuger inte
det är det fina med dem
 
-----------
 
På ett sätt är jag bara 
en produkt av av allt du någonsin sagt till mig
 
När du slutar prata
finns jag inte
 
----------
 
Älskling, 
vi är perspektiv
jag är naiv
och du är manipulativ
 
En elegi, 
mellan depression och mani
vi är vardagsfobi
en dystopi
 
Vackraste,
vi är ren jävla magi.
 
-----------
 
 
I ögonen
som rymde stjärnhimlar
dansar spindlar
 
Och mina minnen av dig reduceras 
till ett glas vin och två alvedon
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - .:

Skriv din dåre!

Upp